In memoriam Roel Gerritsen

Door Thieu Hoeken op 26 april 2019

Op 22 april is onze partijgenoot Roel Gerritsen overleden.

In memoriam
Door Thieu Hoeken

Deze week werden we wederom geconfronteerd met het te vroege en ook snelle overlijden van een nog zeer actieve partijgenoot uit Groesbeek. Roel Gerritsen overleed op tweede Paasdag na een kort, heftig ziekbed.

Kortgeleden, bij de voorbereiding van onze Banning avond hadden we nog contact met hem in zijn functie bij de Protestantse kerk van Groesbeek, waar hij ook zeer actief was. Hij was graag gekomen omdat het thema hem aan het hart ging, maar zijn ziekte verhinderde dat.

Velen van ons zijn hem de afgelopen jaren tegengekomen in een van zijn vele functies. Altijd op die plekken waar wij als PvdA traditioneel aanwezig (horen te) zijn: zorg, wonen, arbeid, armoedebestrijding en ongelijkheid. Hij zeker ook vanuit een religieus-christelijke basis. Hij was actief bij de voedselbank, de WMO adviesraad, een tijd terug nog bij het Voorzieningenhart, de woningbouwverenigingen, als voorzitter van de kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Groesbeek en wellicht nog op veel meer gebieden. Ook kennen partijgenoten hem nog als gemeentesecretaris in Beuningen en Groesbeek. Iedereen beschrijft hem als een fijn en integer mens. Een man die altijd op zoek was naar de beste oplossing voor iedereen. Kortom een partijgenoot om trots op te zijn. Dat zijn we ook! Ieder op zijn eigen manier.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen en verdere familie sterkte bij het verwerken van zijn overlijden en hopen dat zij net als wij troost vinden in datgene wat hij voor hen, ons en de Berg en Dalse gemeenschap heeft betekend.

Namens de fractie en het bestuur
Partij van de Arbeid
afdeling Berg en Dal

Thieu Hoeken.