Over jonge mantelzorgers

Door Henny van der Pol op 14 maart 2019

Tijdens de raadsvergadering van 14 maart j.l. werd dit zeer aangrijpend filmpje getoond over jonge mantelzorgers.

Copyright Mantelzorg Berg en Dal

Ben jij een jongere en zorg je voor iemand?

#doeislief

Het kan je zomaar overkomen: iemand uit jullie gezin wordt ziek of heeft een aandoening. Dan moet jij vaak bijspringen. Herken je dit? Dan kan het maar zo zijn dat jij een jonge mantelzorger bent!
Jonge mantelzorger zijn betekent dat je zorgt voor of zorgen hebt over iemand in je omgeving. Het kan zijn dat je je zorgen maakt over je moeder die vaak somber is, op je gehandicapte broertje moet passen of de boodschappen doet voor je opa met dementie en hem helpt in het huishouden. In deze situaties is het zo dat jij opgroeit met iemand die zorg nodig heeft.

Zit jij in zo’n situatie? Dan is de kans groot dat je een jonge mantelzorger bent. Wees niet bang want je bent niet alleen, 25% van alle jongeren in Nederland is namelijk jonge mantelzorger. Twijfel jij of je een jonge mantelzorger bent of denk je dat iemand in jouw omgeving jonge mantelzorger is?

Doe dan de test!

Henny van der Pol

Een bijdrage leveren aan een sociale samenleving met gelijke kansen. Mijn naam is Henny van der Pol (1958) en ik kom uit een sociaaldemocratisch gezin in Velp, gemeente Rheden. Thuis lazen wij het Vrije Volk, waren we lid van de VARA, mijn vader was lid van de Abva Kabo en we waren verzekerd bij De

Meer over Henny van der Pol

Waar ben je naar op zoek?