Verkiezingsbijlage

Door Lesley Albers op 7 maart 2018

Stem PvdA: Lokaal & Sociaal. Voor JOU!

Tijd voor een jonge wervelwind die verfrissing brengt in de raad. “Actie en (mee)doen!”, aldus Lesley Albers (31, lijsttrekker), in het dagelijks leven juriste en werkzaam bij de brandweer. Lesley is geboren en getogen in Groesbeek, maar heeft polderbrede roots. Samen met o.a. de ervaren Martijn Schmiermann (nr.2) en als lijstduwers Thieu Hoeken en Leidy van der Aalst staat er een goed team om te strijden voor gelijke kansen voor alle Berg & Dallers.
De afgelopen jaren heeft de PvdA zich in de oppositie gepresenteerd als kritische en meest actieve partij. Met successen op het gebied van het kindpakket, werk, verbetering brandveiligheid en de dienstverlening.

Wat wil de PvdA?

• Positieve, (als het even kan) vrolijke, doortastende en ‘no-nonsens’- politiek, met kennis van zaken.
  • “Mensen” en “Meedoen” voorop. Niemand die buiten de boot valt. Iedereen wordt gezien.
  • De arbeidsparticipatie in onze gemeente is laag en armoede relatief hoog en daarom investeren wij blijvend extra in het project “Berg en Dal Werkt'”.
  • Lokaal de pijn verzachten via armoede- en minimabeleid. Maatwerk!
  • Tussen die wirwar aan regelingen moet iedereen makkelijk gebruik kunnen maken van diensten, waar in de gemeente je ook woont. Weg met overtollige bureaucratie! Eén deskundige hulpverlener behandelt het hele dossier.
  • Leefbare kernen, schoon en veilig, met goede voorzieningen. Geen verrommeling in de wijk of verwaarloosde panden: aanpakken!
  • Voldoende woningen in ALLE sectoren in gemengde wijken: ⅓ koopwoningen, ⅓ middeldure (€700-1000) huurwoningen en ⅓ sociale woningen. Indien nodig jaarlijks bijsturen. Ook gericht toewijzen.
  • Vrijwilligers ondersteunen waar mogelijk. Zij weten ons te vinden, en wij hen!
    Ook verbetering voor ondersteuning mantelzorgers.
  • Levendige, gezellige en goed bereikbare centra! Met trammetje naar Kleef.
  • Beter en sneller antwoorden op vragen en klachten die inwoners indienen bij de gemeente. Hiervoor meer capaciteit (o.a. boa’s).
  • De inwoners begeleiden en SAMEN met hen plannen maken. Contact burgers & politiek /ambtenaren verbeteren. Jip&Janneke-taal!
  • Ruimte geven aan en mede mogelijk maken van ideeën en initiatieven die bijdragen aan een sociaal en duurzaam dorp. Jaarlijkse Sociale Innovatieprijs van €15.000,- voor vernieuwende initiatieven.

De PvdA is er voor de hele gemeente. Want: PvdA; altijd al Polderbreed. Maak Berg en Dal weer rood & sociaal – Ja, Zeker !

Waar ben je naar op zoek?