Ombudsteam

Er zijn meer dan 160 lokale PvdA-ombudsteams actief in steden en dorpen. Nu heeft ook de PvdA- afdeling Berg en Dal een ombudsteam gelanceerd.

Loopt u vast in een wirwar van regels? Hebt u een probleem met het energiebedrijf of de woningbouwcorporatie? Voelt u zich onrechtvaardig behandeld door een gemeentelijke instantie of duurt de afhandeling van uw uitkeringsaanvraag te lang? Schakel het PvdA-ombudsteam in !

Het gebeurt steeds vaker dat mensen in de knoop komen met allerlei regels en regelingen voor bijvoorbeeld financiële ondersteuning, pgb, Wmo, vergunningen of woningtoewijzing. Vaak hebben mensen al alles geprobeerd om het probleem zelf op te lossen, maar komen ze er niet uit. Of weten ze gewoon niet zo goed waar ze met hun vraag terecht kunnen. Op zo’n moment kan het PvdA-ombudsteam u wellicht ondersteunen. De PvdA vindt het belangrijk om mensen te helpen en dat steuntje in de rug te bieden.

Het PvdA-ombudsteam is er voor ALLE burgers, PvdA-lid of niet, en probeert voor iedereen een antwoord te vinden.

Binnen de PvdA-afdeling Berg en Dal zijn er leden die hun hulp en kennis beschikbaar stellen ten behoeve van het ombudsteam. Ook mensen buiten de afdeling willen hun steentje bijdragen. Dit zijn mensen die verstand hebben van bijvoorbeeld gezondheidszorg, rechten, financiële regelingen, belastingen, woningbouw, Wmo et cetera. En als zij u niet verder kunnen helpen, kunnen zij u in ieder geval doorverwijzen naar iemand of een organisatie die dat wel kan. Als ook andere burgers met soortgelijke problemen zitten, kan onze PvdA-fractie hier in algemene zin aandacht voor vragen in de gemeenteraad of uiteindelijk zelfs bij de Tweede Kamerfractie van de PvdA.

De hulp die door ons PvdA-ombudsteam wordt geboden is geheel kosteloos en wij behandelen uw probleem geheel vertrouwelijk. Er wordt op geen enkele manier onderscheid gemaakt; iedereen mag en kan bij ons team aankloppen voor een simpele vraag, maar ook voor een complexe vraag.

Meer informatie?

Kijk hier naar een filmpje van Hans Spekman over het ombudswerk:

Wie zijn wij?

Coördinator van het PvdA Berg en Dal-ombudsteam is Rudi van Ewijk. Naast het kernteam, wat bestaat uit enkele (steun)fractieleden zijn er diverse adviseurs die kunnen worden ingezet bij specifieke problemen of vragen.

Hoe te bereiken?

U kunt ons team bereiken via het e-mailadres [email protected] en/of via ons telefoonnummer: 06-23516451.

Het is ook mogelijk om contact op te nemen via dit formulier.

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waar ben je naar op zoek?