7. Economie

7. Economie

Een gezond ondernemersklimaat is essentieel voor een gezonde woon- en werkomgeving. Vooral winkels en kleinschalige MKB-bedrijven bevorderen de levendigheid van kernen. We maken ons sterk voor de huidige bedrijvigheid in onze gemeente. We willen het MKB in de dorpen ondersteunen. Lokale ondernemers die duurzaam en maatschappelijk ondernemen moeten deel kunnen nemen en een streepje voor hebben bij gemeentelijke aanbestedingen.

PvdA-Berg en Dal, lokaal sociaal! vindt het belangrijk dat de ondernemers actief meegenomen worden in het ontwikkelen van beleid.

Wij stimuleren en ondersteunen initiatieven en ondernemerschap op het gebied van recreatie en toerisme, cultuur, bewegen en sport met respect voor ons landschap en onze cultuurhistorische geschiedenis. Bij voorkeur door bedrijven die maatschappelijk verantwoord (willen) werken en bijdragen aan het gewenste recreatie- en toerismeprofiel van onze gemeente.

We willen bedrijventerreinen een kwalitatieve impuls geven door ze beter te integreren in onze groene ruimte. We zijn blij met de plannen rondom het Reomieterrein en hopen dat de plannen snel kunnen worden gerealiseerd. Ook zijn we blij met de hernieuwde activiteiten bij onze Millingse werf. Beide zeer markante plekken aan de Waal.