50 jaar lid en 50 jaar PvdA Groesbeek

Door Monique Maarsseveen op 9 juli 2024

Foto’s: Peter Hendriks

Krantenknipsels en foto’s

Op zondagmiddag 30 juni jl. heeft de PvdA Berg en Dal het 50 jarig jubileum gevierd van de PvdA in Groesbeek. 50 jaar geleden werd deze opgericht bij café Ottenhof (het huidige Café Eten en Drinken), onder andere door Jan Meesters. Extra speciaal om daar 50 jaar later weer met een groep samen te kunnen zijn.

Deze middag werden ook 6 jubilarissen geëerd door het bestuur van de afdeling. Allen waren zij maar liefst 50 jaar lid van de PvdA. Een viertal van deze jubilarissen hebben mede de PvdA Groesbeek groot gemaakt: Will Giesbers, Ine Kersten en Hub en Christy Meijboom.
Het was een mooie middag, waarbij oude herinneringen werden opgehaald en vele verhalen werden verteld. Bijvoorbeeld verhalen over de Rooie vrouwen, de fractievergaderingen en gezamenlijke kampweekenden. Terugkijkend op de vele vergaderingen bij Jan Meesters in de schuur en bij Dinie Hendriks in de kelder was men nog lang niet uitgepraat.

Tijdens deze middag werd ook stilgestaan bij het overlijden van Dinie Hendriks, die precies op de dag dat ze overleed (1 maart jl.) 50 jaar lid was van de partij. Ook zij heeft een grote rol gespeeld in de PvdA Groesbeek. Ze werd herdacht door huidig PvdA raadslid Lesley Albers.

De jubilarissen met de partijvoorzitter

Esther-Mirjam Sent, landelijk partijvoorzitter van de PvdA, was speciaal naar Groesbeek gefietst om de partij en de jubilarissen te feliciteren. Dit werd erg gewaardeerd door de aanwezigen.
Ze benoemde in haar speech het belang van de lokale afdelingen van de PvdA en hun verbondenheid met de inwoners. In de lokale politiek gaat het over zaken die er direct toe doen in ieders leven, denk aan het zwembad, de bibliotheek, woningen voor de inwoners, fietspaden et cetera. De PvdA heeft landelijk vele leden erbij gekregen sinds de laatste landelijke verkiezingen. Zo ook de Pvda Berg en Dal.

Ook eerden we Nel Goebertus en Ron Jue. Ook van hen vierden we hun 50 jarig lidmaatschap. Beiden, in hart en nieren, PvdA leden, en op eigen wijze hebben zij al die jaren sociaal bijgedragen aan onze maatschappij.

Monique Maarsseveen

Mijn naam is Monique Maarsseveen (1960), geboren in Zuid-Limburg maar ik woon al 25 jaar samen met mijn man René in Groesbeek. Onze kinderen hebben het huis reeds verlaten. Van huis uit heb ik een kritische links georiënteerde blik meegekregen. De laatste 20 jaar ben ik werkzaam geweest in het basisonderwijs. Daarvoor heb ik diverse

Meer over Monique Maarsseveen