Door Henny van der Pol op 29 mei 2024

Stem 6 juni GroenLinks-PvdA, stem op Bas Eickhout uit Groesbeek

Een krachtig, groen en sociaal Europa is belangrijker dan ooit!

Bas Eickhout is lijsttrekker voor GroenLinks-PvdA: Samenwerking in Europa heeft ons land vrede, welvaart en vooruitgang gebracht. Kiezen we 6 juni voor een Europa dat ons land versterkt, waarmee we gezamenlijk de uitdagingen als klimaat, ongelijkheid en internationale veiligheid aan kunnen gaan? Of kiezen we voor een verdeeld Europa, waar populisten en extremisten onze welvaart en leefbare toekomst op het spel zetten? Een krachtig, groen en sociaal Europa is belangrijker dan ooit!

Voor Europa = Voor Nederland
Samen kunnen we meer dan alleen. We beschermen de natuur en de rechten van werknemers tegenover de machtigste bedrijven. En we investeren in een bloeiende duurzame Europese economie die werkt voor iedereen.

Voor Europa = Voor Veiligheid
Samen staan we sterker tegenover Poetin, Trump en hun radicaal-rechtse vrienden in Europa. We geven volle steun aan Oekraïne, bestrijden desinformatie en beschermen gelijke rechten en vrijheden.

Voor Europa = Voor Klimaat
Samen maken we werk van een eerlijke klimaataanpak. We schaffen de miljarden aan fossiele subsidies voor vervuilende multinationals af. Dat geld gaat naar het isoleren van huizen, betaalbaar openbaar vervoer en schone energie voor een lage prijs.

Stem je donderdag 6 juni ook op GroenLinks-PvdA?

Henny van der Pol

Een bijdrage leveren aan een sociale samenleving met gelijke kansen. Mijn naam is Henny van der Pol (1958) en ik kom uit een sociaaldemocratisch gezin in Velp, gemeente Rheden. Thuis lazen wij het Vrije Volk, waren we lid van de VARA, mijn vader was lid van de Abva Kabo en we waren verzekerd bij De

Meer over Henny van der Pol