In memoriam Heinz Boskamp

Door Thieu Hoeken op 13 december 2020

Op 12 december is Heinz Boskamp overleden.

In memoriam
Door Thieu Hoeken

Zaterdagmiddag ontvingen wij het droevige bericht dat ’s ochtends Heinz Boskamp aan de gevolgen van een Corona infectie is overleden. Heinz was 73.

Heinz Boskamp

Vele leden van onze partij kennen Heinz omdat hij de niet van zijn stuk te brengen voorzitter was van de 60 plus afdeling van de SPD Kreis Kleve. In die hoedanigheid heeft hij jarenlang elk jaar getrokken aan grensoverschrijdende activiteiten voor hun en onze 60 plussers. Een activiteit die bij ons minder vanzelfsprekend is dan bij onze oosterburen.

Zijn vanzelfsprekende vasthoudendheid heeft ervoor gezorgd dat we de afgelopen 5 jaar eens per jaar tot zeer betekenis volle grensoverschrijdende activiteiten gekomen zijn. Er was ook vanuit Nederlandse kant opvallend veel belangstelling voor. Onze afdeling en die van Nijmegen hadden vaak meer belangstellenden dan er plaats was. Thema’s als pensioen in Duitsland en in Nederland, woningbouw, studeren in Duitsland en in Nederland, grensoverschrijdend werken kwamen daarbij aan bod.
Het meest onder de indruk was hij van een gezamenlijk Duits-Nederlands bezoek aan het Bevrijdingsmuseum in Groesbeek en een door Corona uitgesteld (hernieuwd) bezoek aan het nieuwe Vrijheidsmuseum stond heel hoog op zijn verlanglijst.

Zijn vasthoudendheid zal zeker worden gemist. De SPD Kleef zal hem ook missen als zeer actief en aansprekend sociaal democraat die op vele fronten actief is geweest voor de sociaal democratische waarden van een eerlijke verdeling van inkomen, kennis en macht.

Wij wensen zijn familie, met name zijn vrouw Maria die er altijd bij was, veel sterkte bij het verwerken van dit onverwachtse, te snelle verlies.

Namens de fractie en het bestuur
Partij van de Arbeid
afdeling Berg en Dal

Thieu Hoeken.