Door op 3 september 2015

Van de fractie deel 4: twee goedgemutste burgemeesters, einde aan een soap?

Woensdagochtend 11.15 uur. Miezerig weer. Behoorlijk wat belangstellenden, bubbels, Wethouder Barber en 2 goedgemutste en serieuze burgemeesters op de Nederlands (Groesbeeks) Duitse (Kranenburgse) grens om één van Nederlands mooiste (snel) fietspaden te openen. Met name het zojuist gerealiseerde Duitse deel ervan.

Een geweldige samenwerking tussen twee burgemeesters en twee gemeenten wordt gevierd. Dit ondanks de verschillen van mening die er ook zijn.

Martijn en ik, de gehele fractie dus, waren hierbij aanwezig om onze tevredenheid over deze geweldige duurzame, recreatieve en zeer functionele verbinding tussen Groesbeek (Nijmegen) en Kranenburg en hopelijk snel ook Kleef te vieren. Juist nu het pad gisteren aan onze kant helaas is afgesloten.
De gesprekken over de gerezen problemen tussen het ministerie (de RVO) en onze gemeente zullen onder leiding van Co Verdaas op korte termijn worden gevoerd. Hopelijk met als resultaat dat deze geweldige verbinding weer snel en nu voor altijd openblijft en er een einde komt aan deze voor veel mensen onbegrijpelijke soap.

Om onze vurige wens en de geloofwaardigheid van Milieubeweging, ambtenarij en politiek een hart onder de riem te steken willen wij in de raad van 17 september daartoe een motie indienen. Hierin roepen wij alle betrokkenen op zo snel mogelijk met een finale oplossing te komen en op te houden met het zoeken van spijkers op laag water en met juridische haarkloverij. De politiek (raad) is tenslotte ook een belangrijke partij in deze!
De juiste formulering  van de motie vraagt nog enige aandacht.

Wordt vervolgd…..

Thieu Hoeken ([email protected])

1d