Amendement Verbreden inhuuradvies voor Sporthal Ooij als claim uit de algemene reserve

Door Lesley Albers op 10 november 2022

Donderdag 10 november waren de algemene beschouwingen van de begroting voor 2023 in de gemeenteraad.

De raad van de gemeente Berg en Dal, gelezen het raadsvoorstel Programmabegroting 2023,

besluit:

De tekst in de bijlage met claims uit de algemene reserve als volgt aan te passen:

Van de huidige tekst:
Inhuur advies voor ontwikkeling van plan Sporthal Ooij (en eventuele overige accommodatievraagstukken)
Vanuit het Coalitieplan is Sporthal Ooij een groot extra vraagstuk om op te pakken. Hiervoor is extra capaciteit nodig en mogelijk extra budget voor onderzoek/specifieke expertise. Daarnaast zien we nog een aantal accommodatievraagstukken op ons afkomen die net wel, net niet binnen de huidige capaciteit kan worden opgevangen. Daar kunnen we dit budget ook op inzetten.

Bedrag: € 100.000,=

Naar de nieuwe tekst:
Inhuur advies voor integraal plan Sporthal en ontwikkelingen Ooij
Er is extra capaciteit nodig en mogelijk extra budget voor onderzoek/specifieke expertise voor een integrale aanpak van accommodatievraagstukken Ooij, waaronder voor de in het Coalitieplan opgenomen Sporthal Ooij. Een integraal plan is noodzakelijk met name als gevolg van de forse woningbouwplannen voor Ooij en de toekomstige uitvoering van het (Koersdocument) Accommodatiebeleid ( De Sprong).

Bedrag: € 100.000,=

Indiener(s):
PvdA Berg en Dal: Lesley Albers en Henny van der Pol
LOKAAL! Annelies Visser, Arnold Driessen, Miengske Borremans, Geert Ubbink. Ellen van Broekhoven en Toon de Jong
GroenLinks Berg en Dal: Caroline de Greeff, Rona Vree, Florian Gödderz

Toelichting:

Er ligt een vraagstuk voor de ontwikkeling van plan Sporthal Ooij. Deze ontwikkeling staat niet op zichzelf. De toekomstige grootschalige woningbouw in Ooij stelt hoge eisen aan de sociaal-maatschappelijke infrastructuur van Ooij. Met name aan onderwijsvoorzieningen, gezondheidszorg, inloop en ontmoeting, verenigingsleven etc. Dus ook aan het Accommodatiebeleid incl. sportfaciliteiten. Het accommodatiebeleid is momenteel al onderwerp van herbezinning. Een integrale blik is ons inziens noodzakelijk omdat veel met elkaar samenhangt. Het lijkt ons dan ook nu het moment om voldoende middelen ter beschikking te stellen om deze integrale aanpak mogelijk te maken.

AMENDEMENT VERWORPEN

Fractie   Voor Tegen