Motie 19 Aanpakken TOP’s: nu echt!

Door Lesley Albers op 7 november 2019

Donderdag 7 november waren de algemene beschouwingen van de begroting voor 2020 in de gemeenteraad.

Motie 19 Aanpakken TOP’s: nu echt!

De raad van de gemeente Berg en Dal in vergadering bijeen d.d.: 7 november 2019

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat:

• op elke begrotingsbehandeling sinds 2015 al gesproken wordt over ons toeristisch beleid en de verbetering van de toeristische infrastructuur, met name voor wandelaars en fietsers;
  • ook in dat kader elk jaar opnieuw wordt gesproken en voorstellen worden gedaan over Toeristische Opstap Punten (TOPS);
  • tot op heden door onze colleges geen enkele TOP is gerealiseerd en daarvoor ook nog geen begin van een voorstel lijkt te zijn;
  • ook initiatieven van ondernemers op dit vlak stuiten op veel bezwaren en stroperige procedures;
  • tegelijkertijd initiatieven worden genomen om juist meer wandelaars en fietsers aan te trekken op toch al drukke en daarom kwetsbare locaties in onze gemeente (het Pontje tussen Lingewaard en Groenlanden).

spreekt uit:
dat er nu eindelijk eens concrete stappen worden gezet om dit al jaren afgesproken beleid (Verkeerscirculatieplan 2014-2024) uit te voeren

roept het college op:
om medio 2020 te komen met een uitgewerkt voorstel tot het realiseren van in ieder geval 1 TOP in de Ooijse polder.

en gaat over tot de orde van de dag.

ondertekening en naam:

Partij van de Arbeid Lesley Albers