Omkijken naar elkaar

Door Henny van der Pol op 17 maart 2020

Aan alle leden van de PvdA-Berg en Dal,

Waarschijnlijk hebben jullie het persbericht van de gemeente gelezen dat er een collega raadslid is met diagnose Corona. Wij leven vanzelfsprekend erg mee met de betrokkenen.
Lesley laat weten dat zij binnen de incubatietijd geen contact heeft gehad en voelt zich safe.

De angst voor het coronavirus heel dichtbij.

We zitten met elkaar in een moeilijke situatie. Voor sommigen van ons is de angst voor het coronavirus heel dichtbij. Omdat dierbaren ziek zijn, of heel bang het te worden. Voor anderen is het allemaal nog onwerkelijk. Scholen, restaurants en de sportschool zijn gesloten, maar zelf zijn we gezond.

Wat we wel zien is dat er een aantal mensen in de samenleving heel hard geraakt wordt. Dat zijn ouderen en kwetsbare mensen, die veel thuis moeten blijven. Maar het zijn ook de mensen die naar voren stappen om ons door deze crisis heen te slepen, zoals bijvoorbeeld de mensen in de zorg. Het zijn ook de mensen die van de ene op de andere dag al hun zekerheden zijn verloren, zoals werkers in de culturele sector, horeca en zzp’ers.

Het is daarom nu van het grootste belang dat we op onszelf letten en omkijken naar elkaar. Het is ontroerend om te zien hoe dat binnen onze partij overal al gebeurt.

Geef signalen aan ons door.

Vanuit bestuur en (steun)fractie willen we jullie vragen om signalen aan ons door te geven. Zie je het ergens mis gaan en kom je er zelf niet uit? Is er op lokaal of provinciaal iets nodig dat landelijk geregeld moet worden? Geef het aan ons door. Laten we er zo met elkaar voor zorgen dat we niemand in de steek laten. Dat we wat extra aandacht hebben voor onze familie, buren en partijgenoten.

Pas op jezelf en zie om naar elkaar.

met vriendelijke groet,
namens de (steun)fractie en het bestuur van de afdeling

Henny van der Pol
Afdelingsvoorzitter