Onderzoek naar het welzijn en veiligheid van LHBTIQA+’ers

Door Monique Maarsseveen op 14 februari 2023

LHBTIQA+? Deel je ervaring!

Waar voel jij je veilig en waar niet? Is er ruimte voor jouw identiteit in jouw omgeving, religie of sport? En wat kan er in jouw stad of dorp beter georganiseerd worden voor de regenbooggemeenschap

Dat willen we graag weten – en aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan LHBTIQA+’ers zelf?

Ben je 16 jaar of ouder, identificeer jij je als LHBTIQA+’er en woon je in Overijssel of in Gelderland? Deel je ervaringen dan met ons door het invullen van de vragenlijst.
Ga naar: de vragenlijst
Het invullen kost ongeveer 15 minuten.

Klaar met invullen of behoor je zelf niet tot de doelgroep? Verspreid deze vragenlijst dan verder onder je contacten!

Waarom doen we dit?
In 2019 en 2021 hebben we dit onderzoek al eerder uitgevoerd. Door jouw antwoorden kunnen we zien wat er veranderd is, wat er goed gaat en wat er nog beter kan. In opdracht van Regenboogprovincies Gelderland en Overijssel publiceren wij een rapport met de data uit deze vragenlijst. De resultaten van dit onderzoek geven de provincies, de gemeenten en de belangenorganisaties handvaten en richting om in te spelen op de ondersteuningsbehoefte bij de mensen uit de LHBTIQA- gemeenschap.

Wie zijn wij?
Vizier en de Radboud Universiteit (afdeling Social Cultural Research) voeren samen dit onderzoek uit. Vizier heeft als missie het bestrijden en voorkomen van discriminatie. De medewerkers van Vizier helpen mensen die te maken krijgen met discriminatie, geven advies en voorlichting, en doen onderzoek samen met de Radboud Universiteit. Jouw data en gegevens worden veilig verwerkt en vertrouwelijk behandeld. Meer informatie hierover en over het onderzoek vind je in onze informatiefolder.

Wat levert het je op?

1. Je kunt je laten horen! Door vragen te beantwoorden op verschillende thema’s waarin je ook je adviezen kwijt kan kunnen de provincies een goede inschatting maken wat er speelt, wat er goed gaat en wat er beter kan.
  2. Je draagt hierdoor bij aan het welzijn en veiligheid van LHBTIQA+’ers in jouw omgeving.
  3. Je maakt kans op 1 van de 25 cadeaubonnen naar keuze, ter waarde van €50,-

Meer weten? Mail naar [email protected]

Monique Maarsseveen

Mijn naam is Monique Maarsseveen (1960), geboren in Zuid-Limburg maar ik woon al 25 jaar samen met mijn man René in Groesbeek. Onze kinderen hebben het huis reeds verlaten. Van huis uit heb ik een kritische links georiënteerde blik meegekregen. De laatste 20 jaar ben ik werkzaam geweest in het basisonderwijs. Daarvoor heb ik diverse