Vragen Gaat de Jumbo verhuizen naar het centrum van Groesbeek? nu met antwoorden

Door Henny van der Pol op 1 november 2023

Namens GroenLinks en PvdA hebben wij een aantal vragen aan het college over de verhuizing van de Jumbo naar het centrum van Groesbeek.
Hieronder zijn de antwoorden verwerkt die we op 31 oktober hebben ontvangen.

Vragen over ‘Gaat de Jumbo verhuizen naar het centrum van Groesbeek?’

Geacht college,

Het is ons ter ore gekomen dat er sprake van is dat de Jumbo zich gaat vestigen in het centrum van Groesbeek, en er wordt ook gezegd dat dan alle parkeerplaatsen op het nieuwe marktplein voor de Jumbo worden gereserveerd.

Vragen:

1. Vraag: Is hier inderdaad sprake van?
    Antwoord: Voor zover ons bekend is hiervan geen sprake. Daarmede zijn de overige vragen voor nu niet aan de orde denken wij.

2. Is het al bekend, hoe, waar en wanneer dat zal zijn?
  3. Hoe is dan de verdeling van de parkeerplaatsen in het centrum, gelet op het feit dat we bij de nieuwe inrichting van het marktplein, daar zo min mogelijk parkeerplaatsen over zullen houden?
  4. Als deze plannen inderdaad doorgaan, wordt het centrum dan niet nog meer overspoelt door autoverkeer? Hoe verhoudt zich dit met het streven naar een rustiger aangenamer centrum? Zie hierover ook dit rapport, waarin niet naar voren komt dat er behoefte is aan meer winkels in het centrum maar juist aan meer horeca en ontmoetingsplekken.

In afwachting van uw beantwoording,

Met vriendelijke groet,

GroenLinks-Berg en Dal: Caroline de Greeff, Rona Vree en Florian Gödderz
PvdA-Berg en Dal: Lesley Albers en Henny van der Pol