Vragen Subsidie keerwand Stichting Sportpark Noord, nu met antwoorden

Door Lesley Albers op 12 oktober 2023

Namens GroenLinks en PvdA hebben wij een aantal vragen aan het college over de aanvraag van de subsidie voor de keerwand op Sportpark Noord in Groesbeek.
Hieronder zijn de antwoorden verwerkt die we op 12 oktober hebben ontvangen

Vragen over ‘Aanvraag subsidie keerwand Stichting Sportpark Noord’

Geacht college,

Ter voorbereiding op de raadsvergadering van a.s. donderdag onderstaande vragen.

Vragen:

1. Vraag: Is er een reden bekend waarom eerder(47jaar) geen grootonderhoud is uitgevoerd aan de statribune door de gemeente?
    Antwoord: De reden is dat er in de 47 jaar voorafgaand aan de privatiseringsafspraken geen noodzaak was, gezien de staat van de tribune, om groot onderhoud te plegen.

2. Vraag: Zijn er andere verenigingen/accommodaties waar iets vergelijkbaars is te verwachten en die een beroep kunnen doen op het feit dat de gemeente eerder geen groot onderhoud heeft uitgevoerd? Of kunt u deze situatie bestempelen als een absolute uitzondering?
    Antwoord: In 2012 zijn alle geprivatiseerde accommodaties in de nul-stand gebracht. Voor zover ons bekend zijn geen vergelijkbare situaties.

3. Vraag: Bestaan er andere regelingen waarop men een beroep zou kunnen doen in verband met de overlast / vernieling door dassen en zwijnen?
    Antwoord: Voor de reparatie van de schade aan de grasmat bestaat geen andere gemeentelijke regeling.

In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

PvdA-Berg en Dal: Lesley Albers en Henny van der Pol